13 września 2017 roku przeprowadziliśmy testy w locie wirnika kompozytowego węglowego Gyro-Tech na wiatrakowcu MTO.
Miejsce: Lotnisko Ferlach Gleinach LOKG (Austria)
Pilot testowy: Koller Martin
Temperatura powietrza: 20°C
Wiatr: 0 m/s
Średnica wirnika: 8.50 m
Obecnie mogę powiedzieć, że w moim MTO nastąpiło ok. 20% zwiększenie wydajności. Obecnie, po 5 godzinach testowania, zauważam mniejsze opory w locie i mniejsze zużycie paliwa przy tej samej prędkości lotu. Środek ciężkości przesunął się lekko do tyłu, co oznacza, że aby lecieć szybciej, muszę mocniej naciskać drązek do przodu. Poprawa właściwości startowych o 30% i skrócenie odcinka startowego.
Szybsza i większa prerotacja , łopaty robią mniejszy hałas. Obroty wirnika są pomiędzy 330 a 420 rpm na wysokości od 3000 do 8000 stóp i przy prędkości lotu pomiędzy 10 a 170 km / h. Praktycznie bez wibracji od 160 km / h i niesamowicie cicho, prawie chciałby się wymknąć do 200 km / h. To jest Porównanie oryginalnego aluminiowego wirnika MTO 2 o średnicy 8.40 m z wirnikiem kompozytowym węglowym Gyro Tech o średnicy 8.5 m.
Jestem bardzo zadowolony i jest on wspaniale wykonany - Pilot Testowy Koller Martin
Martin, dziękujemy Ci za wykonanie testów oraz za podzielenie się Twoimi wrażeniami!
Poniżej krótki materiał video z testów.