W dniach 21-22 czeraca 2017 r. przeprowadziliśmy testy naszego wirnika węglowego wraz z głowicą na wiatrakowcu Cavalon. Testowaliśmy następujące średnice wirników: 8.40 m, 8.50 m oraz 8.60 m. Średnica fabrycznego wirnika aluminiowego na wiatrakowcu Cavalon to 8.40 m.
Wynik testu pokazał jednoznacznie, że wirnik o średnicy 8.40 m jest zdecydowanie za mały dla wiatrakowca Cavalon. Cavalon to ciężki wiatrakowiec, jego waga wynosi ok. 320 kg bez paliwa i bez wirnika. Przy tej wadze, wiatrakowiec Cavalon z paliwem, wirnikiem i dwoma osobami na pokładzie ma całkowitą masę startową prawie 600 kg. Zarówno oryginalny wirnik aluminiowy 8.40 m jak i wirnik węglowy Gyro-Tech 8.40 m, przy tej masie startowej, osiągały rpm na poziomie 400 i więcej - TO NIE JEST DOBRZE!
Pomimo faktu, że ta średnica wirnika nie była optymalna dla Cavalona, już pierwsze testy wirnika Gyro-Tech wykazały zmniejszony poziom wibracji w stosunku do wirnika aluminiowego. Jak można zobaczyć w materiale video, nadal są niewielkie wibracje, ponieważ warunki pogodowe podczas testów (silny wiatr) nie pozwoliły nam na dokonanie właściwych ustawień torowania przy pomocy flagi. Dodatkowo, tak wysoki poziom rpm jest również niepożądany.
Po kilku dniach, kontynuowaliśmy testy z użyciem większych średnic wirnika: 8.50 m oraz 8.60 m. Optymalną średnicą wirnika dla wiatrakowca Cavalon, przy której występował najniższy poziom wibracji i największy komfort lotu, okazała się średnica 8.50 m.
Wiatrakowiec Cavalon + Wirnik węglowy Gyro-Tech średnica 8.50 = Zadowolony Klient 🙂