9 czerwca 2017 roku przeprowadziliśmy testy naszego nowego wirnika wiatrakowcowego o oryginalnym profilu NACA 8H12 wersja full carbon na fabrycznym wiatrakowcu Xenon.
Test polegał na wykonaniu lotów próbnych dla dwóch wirników węglowych Gyro-Tech: o średnicy 8.50 m oraz 8.60 m oraz porównaniu wyników do wirnika aluminiowego Xenon. Test wykonano z dwiema osobami na pokładzie oraz 50 litrami paliwa.
Rezultaty są znakomite i nasze wirniki osiągnęły znacznie lepsze wyniki niż oryginalny wirnik Xenon!
Poniżej możecie zobaczyć materiał video z testów oraz pełny raport.
Wyniki testów:
Wirnik węglowy Gyro-Tech 8.50 m
vs. wirnik aluminiowy Xenon
1. Bardzo niski poziom wibracji
2. Duży komfort lotu
3. Mniejsze obroty silnika
4. Mniejsze zużycie paliwa
5. Obroty wirnika: 380 obr/min
6. Maksymalna prędkość lotu dla dwóch osób: 180 km/h
7. Dłuższy start
8. Krótszy lot bez wciskania gazu
9. Lekki, przyjemny i przewidywalny w manewrach
10. Idealny w pełnej autorotacji
Gyro-Tech carbon rotor 8.60 m
vs. Xenon aluminium rotor
1. Bardzo niski poziom wibracji
2. Duży komfort lotu
3. Mniejsze obroty silnika
4. Znacznie mniejsze zużycie paliwa
5. Obroty wirnika: 360 obr/min
6. Maksymalna prędkość lotu dla dwóch osób: 180 km/h
7. Prędkość podróży 130-140 km/h
8. Krótki start w dwie osoby
9. Długi lot bez wciskania gazu
10. Lekki, przyjemny i przewidywalny w manewrach
11. Idealny w pełnej autorotacji
12. Zwiększona doskonałość aerodynamiczna w czasie lotu i lądowania
13. Znacznie niższy opór wirnika podczas startu (gwałtowny wzrost prędkości)
ostateczny wynik testu:
najlepszy rezultat osiągnięty przez wirnik gyro-tech o średnicy 8.60 m
Share this Post